Conferința Națională AGIRoMd ”Tradiții Educaționale Durabile”

Evaluare utilizator:  / 1
SlabCel mai bun 

 

 

Conferința Națională AGIRoMd ”Tradiții Educaționale Durabile

 

Teatrul ”Luceafărul” a devenit neîncăpător pentru cei peste 250 de lideri ai AGIRoMd, care s/au întrunit la Conferința anuală, ediția a V-a, cu genericul ”Tradiții Educaționale Durabile”. Consiliul director, ghidați de președintele AGIRoMd, dr. Mariana Marin, conf. univ., a depus un mart efort penru buna organizare a evenimentului.

Printre invitatții Conferinței Naționale au fost Anatol Gremalschi, ex ministru al educației, Taiana Potâng, prorectorul Un AȘM, exviceministru al educației, Pavel Cerbușca, vicedirector Liceul AȘM, liderii sucursalelor din cele 32 de raionae, precum și municipiile Chișinău și Bălți. În cadrul Conferinței au prezentat câteva lucrări și elevii de la Liceul AȘM: dialog socratic (Cicati Carolina, Prestescu Nicoleta) și dans emoțional (membrii grupului de dans modern, ghidați de Cristina Melnic.

O activitate deosebită a fost organizată în baza cărții ”Școala fără profesor”, autor dr. Mariana Marin. Se știe cî cel mai bun rezultat al educației este când elevul se poate discurca și fără profesor.  Ne dorim să educăm un elev care să devină autonom, să fie interesat pentru propria dezvoltare şi autoafirmare, să fie responsabil pentru propriile acţiuni și să fie deschis spre schimbare.  În acest caz dascălul are rolul de ghid în învățare, este un bun îndrumător, devine un prieten mai mare și astfel, se construiește o şcoală prietenoasă copilului. Deci, menirea dascălului este să-l pregătească pe elev, să-l consulte, să-i acorde asistență, dar nu doar să proiecteze și să urmărească realizarea obiectivelor educaţionale. Aceasta trebuie să fie o operă comună a cadrului didactic și a elevului.

În activitatea Liceului AȘM ne axăm pe dezvoltarea competenţelor cu caracter de integrare. În acest context, proiectarea didactică de lungă durată şi elaborarea scenariilor didactice ale activităţilor curriculare trebuie realizată în colaborare cu elevii, care sunt instruiţi nu doar la nivel de asimilare de conţinuturi curriculare, dar cu prioritate în domeniul de organizare metodologică şi de evaluare, dar și autoevaluare.               

            Odată ce am implicat elevii în aspect metodologic, ei devin partenerii noștri și pot fi implicați în acordarea de asistență pentru colegii lor, de exemplu în pregătirea de lecții sau pentru probele de evaluare interne şi externe, în pregătirea de examene şi concursuri la disciplinele solicitate etc.

Solicităm crearea grupurilor de interese în realizarea obiectivelor preconizate prin intermediul elevilor care au o mai bună pregătire, dar principalul, au un interes pentru un anumit domeniu, de exemplu chitară, dansuri moderne, dansuri populare, arte, tehnologii informaţionale.

Implicarea elevilor nu doar în realizarea obiectivelor preconizate de diriginte, dar şi în elaborarea proiectelor didactice și debrifarea activităților.Crearea departamentelor (similarea activității ministerelor) aleși din reprezentanţii claselor, pe anumite domenii pentru a soluţiona anumite probleme şcolare: instruire, educaţie, ştiinţă, cultură, media, sport, ecologie etc. Constituirea Senatului elevilor şi coordonarea activităţilor din instituţie din perspectiva elevilor.

Organizarea activităţilor de către elevi, în colaborare cu studenţii pentru a exersa calităţile de lider, care nu sunt doar înnăscute, dar pot fi dezvoltate pe parcursul vieţii prin implicare dezinteresată în identificarea și soluţionarea unor probleme de interes personal sau comunitar.

Valorificăm orientarea profesională şi dezvoltare a pentru carieră a elevilor, în colaborare cu studenții și oamenii de succes.Activitatea clubului de discuţii şi artă a comunicării „ARS Retorica”, unde accent se pune pe organizarea prezentărilor publice, a întâlnirilor cu persoanele resursă, ce prezintă modele de prezentări libere în fața unui public cunoscut sau necunoscut.

Înfiinţarea Academiei Dezbaterilor (Debate Academy) de către elevi şi organizarea activităţilor de instruire, organizarea competiţiilor de dezbatere la nivel local, regional, naţional şi internaţional.  ONG Debate Academy (DA) s-a înfiinţat în aprilie 2015, iar în decembrie 2015 a fost menţionată ca cea mai activă organizaţie de tineret din Moldova. În anul 2016 au fost organizate peste 100 de acțiuni comune, competiții, instruire și schimb de bune practici în țară și peste hotare.

 

Maria Harea,pedagog social, Liceul AȘM


 

 

 

 

 

Pentru a posta comentariu e nevoie să vă logați

         


Blogroll

Instagram

Materiale create de elevii LAŞM

Canalul Youtube LAŞM

Bibliotecă online de cărţi electronice

Golovei Andrei

Nicoleta Prestescu

Gumeniuc Doina

Mironica Marina

Moșnoi Ion

Ungurean Cristina

Vârlan Tatiana

Badrajan Vladimir

Blog 12UM

Gimnaziul Galata

Vizitatori Online

Avem 50 vizitatori și niciun membru online

Free business joomla templates meds no prescription