Cum promovăm învăţământul de calitate?

User Rating:  / 0
PoorBest 

 

     În cadrul evenimentului, profesorii au făcut schimb de experienţă şi au discutat despre mnodernizarea managementului educaţional, ca formă de realizare a obiectivelor învăţămîntului de calitate.
     Forumul s-a desfăşurat în cinci ateliere: Management educaţional, Cercetare pedagogică, Curriculum - Competenţe, Laboratorul de schimb de experienţă cu colegii din Ucraina şi Valenţe Educaţionale. În cadrul Atelierului "Management educaţional", profesorii au ajuns la concluzia că un învăţământ de calitate poate fi asigurat doar de cadre didactice pregătite să susţină elevul modern, care gândeşte, este liber să vorbească să acţioneze. Un alt moment important pentru managementul educaţional este schimbul de experienţă între elevi şi profesori în cadrul analizei modelelor de învăţământ din întreaga lume.
     Atelierul "Cercetare pedagogică". Ana Şandra, profesoară la Liceul Academiei de Ştiinţe, a menţionat că la orele de limbă străină, scopul major este ca elevii să comunice atât oral, cât şi în scris. Tamara Cristei, dr. în pedagogice, a vorbit despre potenţialul competenţei textuale la nivel de producere/produs al elevului performant. S-a menţionat şi necesitatea stringentă a investigaţiilor valorilor pedagogice ale textului ca instrument de învăţare şi formare a unei personalităţi performante.
     Atelierul "Curriculum - Competenţe". Svetlana Pulbere, profesoară la Liceul Teoretic "Ion Creangă" din Căuşeni, s-a referit la competenţa şcolară ca la un mecanism de formare şi dezvoltare a eleviloor. Elevii trebuie să gândească şi să vorbească limba maternă concis şi productiv. Alexandra Tănase, învăţătoare la Liceul Teoretic "Gaudeamos", a subliniat rolul lecturii în formarea personalităţii umane. Lectura nu este la "modă", însă aceasta este o competenţă importantă, deoarece propune o autoinstuire eficientă, prin dobândirea unor tehnici intelectuale specifice.
     Laboratul de schimb de experienţă cu colegii din Ucraina a provocat profesorii să dezbată activ metodele de predare - învăţare, relaţia profesor - elev şi atitudinea elevilor în faţă de procesul de studiere.
     Atelierul "Valenţe educaţionale". Aici profesorii au discutat, printre altele, despre modul în care sunt văzuţi aceştia de către părinţi, elevi, de societate în general. Cum să depistăm dacă un om are vocaţia de profesor? Educaţia fiind cea mai valoroasă artă, profesorul este cel care poate schimba lumea, au conchis cei prezenţi la discuţii.
     Liceul Academiei de Ştiinţe a conferot 13 medalii de aur unor profesori de la liceele "Gaudeamos", "Prometeu-Prim" şi "Gheorghe Asachi", care au prezentat articole şi lucrări în cadrul acestui forum. Ceilalţi participanţi au fost premiaţi cu 14 medalii de argint şi 14 medalii de bronz.
     Forumul ştiinţifico-practic internaţional "Orizonturi didactice" a fost organizat de Academia de Ştiinţe a Moldovei şi Liceul AŞM. În calitate de parteneri, la realizarea proiectului respectiv au mai participat: Asociaţia Obştească "MATEX" din Iaşi, Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, Universitatea Cooperatist- Comercială din R.Moldova, Liceul de Creativitate şi Inventică "Prometeu-Prim", Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România, filiala R. Moldova, Asociaţia Obştească în Susţinerea Învăţământului "Gaudeamus", Liceul Teoretic "Gh. Asachi". 
Autor: Lia Kulev

         


Blogroll

Instagram

Materiale create de elevii LAŞM

Canalul Youtube LAŞM

Bibliotecă online de cărţi electronice

Golovei Andrei

Nicoleta Prestescu

Gumeniuc Doina

Mironica Marina

Moșnoi Ion

Ungurean Cristina

Vârlan Tatiana

Badrajan Vladimir

Blog 12UM

Gimnaziul Galata

Online Visitors

We have 81 guests and 9 members online

  • Pulmenjophy
  • Jofonge
  • FealoCelm
Free business joomla templates meds no prescription